hanneke-in-australie.reismee.nl

werken, werken, werken

Hallo iedereen,

Dit is alweer de 4de blog.

We zijn weer een maandje verder. Morgen zit ik hier ook weer precies 4 maanden. Dat betekent dat ik op de helft zit van mijn hele avontuur ( au pair en reizen) en dat ik nog maar 2 maanden nog binnen dit gezin ben. :(

Dit zal een kortere blog worden dan de andere want eigenlijk is er niet heel veel spannends gebeurd. Ben niet buiten Canberra geweest deze maand maar daar komt de komende maanden wel verandering in. Ik schrijf wel een blog want ik weet dat er ook ongeduldige mensen zijn die graag willen weten hoe het met mij gaat ondanks dat er ook niet veel is gebeurd.

Dan gaan we weer even terug waar ik gebleven was bij mijn laatste blog. De laatste 2 weken van oktober heb ik voornamelijk veel extra gewerkt voor meer geld voor mijn trips en mijn dagelijkse taken binnen mijn hostfamily. Alleen is het zaalhandbal alweer klaar voor dit seizoen en gingen ze over naar beachhandbal. Helaas kan ik er niet aan meedoen vanwege mijn klachten. Het nieuwe seizoen begint pas weer volgend jaar maart als ik dus nog aan het reizen ben en in die maand weer terug ga naar Nederland. Ik vind het wel jammer want ik heb er zo van genoten en leuke nieuwe mensen ontmoet. Ook heb in die weken wat post gekregen van mijn familie, oma en mijn lieve vriendinnetjes Sanne en Yvet. Thanks voor de lieve verjaardagskaarten en cadeau’s. 28 oktober was Emma’s verjaardag. Ze werd 8 jaar. Van mij heeft ze een setje gekregen om zelf armbanden te maken en ze heeft een wii gekregen van de familie om Just dance te doen en ja hoor dat hebben we de afgelopen weken al veel gedaan. De volgende dag (29 oktober) heb ik in de avond met mijn lieve mama gefacetimed en heb ik mijn handbalteam weer even gezien en snel gesproken want ik heb de eerste helft meegekeken via facetime. Wat mis ik dat toch en ook gewoon die zondag de hele dag in de sporthal te zitten.

Het eerste weekend van november was helaas geen leuk weekend. Op vrijdag kwam Robin-Jess weer terug van haar drie weken roadtrip, wat heb ik haar gemist maar dat betekent ook dat dit haar laatste weekend was in Australië. Het hele weekend ben ik bij haar geweest nadat ik klaar was met werken natuurlijk en hebben we lekker gekletst. Amy en ik hebben ook een herinneringsboekje gemaakt voor haar wat wij de afgelopen 2 maanden met elkaar hebben meegemaakt.

Op zaterdagmiddag kreeg ik van mijn zusje een berichtje, helaas slecht nieuws. Mijn moeder, Hem en zijn familie moesten helaas afscheid nemen van hun zus. ’s Avonds kreeg ik weer een berichtje van mijn moeder en daar kreeg ik te horen dat ze was overleden. Dat kwam even hard aan en dan besef je wel dat je aan de andere kant van de wereld zit. Ik heb geprobeerd er voor mijn familie te zijn vanaf hier maar dat is zeker moeilijk. Zelf had ik het die week ook erg moeilijk maar mijn lieve hostfamily en vrienden waren er voor mij. Diezelfde avond moest ik dan ook afscheid nemen van Robin-Jess want ze vetrok zondagmorgen naar Sydney en wilde zelf zondag met haar hostfamily zijn. Op maandag vloog ze weer terug naar Nederland en ik mis haar enorm. Gelukkig hebben we nog steeds contact en we zien elkaar weer over 4 maanden.

Robin-Jess als je dit leest, bedankt voor die leuke 2 maanden dat ik jou heb leren kennen en bedankt voor alle steun die ik van jou heb gehad. Je bent een topper!

De afgelopen drie weken heb ik weer enorm veel gewerkt. Alles voor de trip zeggen we maar want Australië is ontzettend duur. Ook zijn we langzamerhand alles aan het plannen voor onze trip in februari + maart. Ik ga samen reizen met mijn lieverds Amy en Teddy. Het is leuk dat we dit samen doen want we zijn er samen aan begonnen en nu eindigen we het ook samen. We gaan een week naar Nieuw-Zeeland en dan 3 weken de oostkust doen. Daarna ga ik zelf nog naar het midden van Australië om de outback te ontdekken. Maar daar zie en hoor je later wel meer over als het daadwerkelijk gebeurd. Zelf heb ik er enorm veel zin en kan niet meer wachten om te gaan reizen want ik heb wel vakantie nodig hoor.

Dit was alweer mijn blog voor deze keer. Nog een week school en dan hebben de kids 2 maanden zomervakantie dus dat wordt lange dagen en veel werken, maar ook af en toe relaxen. Het weer wordt ook beter en de zomer komt eraan. Het zwembad is ook bijna klaar dus dan kunnen we dadelijk elke dag gaan zwemmen. Ben benieuwd naar de zomer en de warme dagen want ze zeggen dat het hier boven de 40 graden gaat worden.

Nu zijn jullie weer op de hoogte van mijn avontuur hier, ook al was het niet echt spannend.

Tot de volgende blog!

See you soon!

Hanneke

Reacties

Reacties

Susan Huidekoper

Hoi Hanneke
Wat leuk om je verhaal te lezen! Volgens mij heb je het super daar.. mam houd me ook op de hoogte???
Geniet er nog maar van .. voor je het weet zie ik je weer in de kantine!!! Groetjes van Susan

Mam

Mooi Hanneke om te zien wat je er allemaal voor over hebt om alles te laten uitkomen zoals je ook gepland had. Knap meid. Geniet van de zomer vakantie en we facetimen wel weer. Ben super trots op jou meid. Veel liefs van ons alle hier.?

Lily

Hallo Hanneke,
Ik zag een foto in de krant van het strand van Sydney met veel mensen en dus warm weer.
Lig je veel in het zwembad?
Het zal vreemd zijn: heet weer met Kerstmis.
Hier is al sneeuw gevallen dus een andere wereld.
Je hebt heel erg leuke plannen.
Aan de oostkust is veel te zien. Het regenwoud is prachtig. Maar ook al die mooie stranden bijv. Whitsunday eiland.
Maandag 4 december is onze kleindochter geboren. Ze heet Evelien.
Willem en Teun knuffelen graag met haar.
Wij wensen je Fijne Kerstdagen en een heel bijzonder 2018.
We hopen dat de reizen die je gepland hebt, veel prachtige Geluksmomenten brengen.
Veel lieve groeten van Bert en Lily

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!