hanneke-in-australie.reismee.nl

oostkust, Melbourne, The Outback, afscheid & thuis in NL

Hallo iedereen,

Hier mijn 7de blog en tevens laatste blog van dit avontuur. Terwijl ik deze blog schrijf ben ik alweer een week terug in het oude vertrouwde en koude Nederland. Deze blog staat in het teken van mijn laatste weken reizen, het officiële afscheid en weer terug op Nederlandse bodem.

Even terug waar ik gebleven was: de start van de 3 weken reis langs de oostkust. De eerste 3 dagen zijn we Brisbane en Surfers Paradise gaan ontdekken. We zijn in het centrum geweest en even op het strand. De 3de dag zijn we doorgereden naar ons volgende huisje waar we een paar dagen zouden verblijven, dat was in Maryborough. Daar hebben wij even gekeken wat we willen doen want het weer zat echt niet mee. We zouden 3 weken lang regen hebben en ook nog veel. We waren aan het twijfelen om alles te cancelen en dan toch naar de andere kant van Australië te gaan waar het goede weer was. We besloten om tot Mackay het weer te bekijken en onze laatste airbnb's te cancelen en dan pas de dag van te voren kijken wat we willen doen. We zijn evengoed in die dagen in Maryborough wat gaan doen zodat we niet gek zouden worden in onze airbnb. De eerste dag zijn we naar Hervey Bay gegaan en hebben we wat gedronken en nachos gegeten aan het strand. 2de dag zijn we naar Bundaberg geweest en hebben we daar wat rondgelopen en ben ik op het strand geweest. Niet het beste weer maar voor een wandeling altijd goed. De 3de dag was het vroeg opstaan want we moesten 8 uur rijden om naar ons volgende plekje te gaan en dat was Mackay. Die avond zijn we gelijk op stap gegaan om even alle spanningen los te laten en toch te genieten. Dat was zeker even fijn. De andere dag in Mackay hebben wij maar weer eens in het winkelcentrum geamuseerd. Wel even lekker geluncht en wat leuke kleertjes gekocht.

Op 26 februari zijn we doorgereden naar Airlie Beach. Dat is een heel toeristisch plekje waar veel backpackers komen. Eenmaal gesetteld in ons huisje en even gewandeld te hebben langs het strand zijn we 's avonds wat gaan eten bij een backpackers café, daar hebben we nog 2 Nederlandse mensen leren kennen en hebben we veel mee gekletst. Toen de tent ging sluiten zijn we nog naar een club gegaan die er naast lag. Het was echt een toffe avond. Die dag erna hadden wij een dagtour op de Whitsunday Island. Even gekeken naar het de witste stranden ter wereld en het lichtblauwe water. Later op die dag zijn we ook gaan snorkelen in het Great Barrier reef. Dat was voor mij de eerste keer snorkelen dus vond het wel even spannend. Wel een toffe ervaring om een keer mee te maken. ' s Avonds zijn we weer terug gegaan naar dat backpackers café en hebben we weer nieuwe mensen ontmoet. De dag erna had ik eigenlijk een kleine vlucht over de Whitsundays en Great Barrier Reef maar door het slechte weer ging die helaas niet door.

1 maart zijn we weer doorgereden, dit keer richting Townsville. Onderweg hebben we een tijdje in de file gestaan want er was een overstroming op de weg dus was het de vraag of wij wel in Townsville aankwamen. Na 1 uur later te zijn aangekomen bij ons hotel, hebben we ons even gesetteld en opgefrist en daarna even rondgelopen in de hoofdstraat om te eten en wat te drinken. Een dagje zijn we naar Magnetic Island gegaan maar viel een beetje tegen dus was het een kort dagje.

Na 2 dagen in Townsville te zijn geweest zijn we weer doorgereden naar Trinity Beach (een plaatsje boven Cairns). Eenmaal aangekomen bij ons volgende plaatsje zijn we gelijk boodschappen gaan doen en voor de rest lekker rustig aan gedaan. De dag erna zijn we naar Kuranda gegaan om naar een vogelpark, vlindertuin en een klein dierentuintje met alleen dieren die in Australië leven. Daar hebben wij ook een koala vastgehouden. Lekker zacht en klein :) Op woensdag 6 maart zijn we naar Cairns gegaan en hebben we bij een Zweedse shop een broodje Frikandel & kroket gegeten. Het was zeker leuk om dat weer na zoveel maanden te kunnen eten, natuurlijk niet de echte frikandellen en kroketten die wij hier hebben maar was zeker niet verkeerd. Op 7 maart zijn we naar ons laatstje plaatsje gereden waar we met z'n 3 zouden zijn. Het was een resort, wat was dat mooi. Op die dag hebben wij ook onze auto ingeleverd. De dag erna hadden wij een tour door het regenwoud, watervallen gezien. Eigenlijk hadden we ook een krokodillen tour op de rivier maar de rivier was zo hoog en de wind was sterk waardoor er takken en andere dingen in de rivier lagen was het te gevaarlijk om op de boot te gaan. We hadden nog meer pech want toen we terug naar Cairns wilde was de brug afgesloten vanwege een overstroming. Na 2 uur langer in de auto te hebben gezeten kwamen we weer terug in ons appartement. Lekker niks meer gedaan en daar heeft het de laatste 3 dagen ook alleen maar geregend. Onze laatste dag samen hebben we lekker een rustig dagje van gemaakt in ons appartement.

10 maart was het dan afscheid nemen van elkaar want ik ging de laatste week alleen verder naar Melbourne en Alice Springs. Gelukkig zien we elkaar snel weer in Nederland. Toen ik aankwam in Melbourne moest ik nog wachten op de bus en ben ik 's avonds pas bij mijn hostel aangekomen. In de avond ben ik met een kamergenootje en andere mensen in het café wat gaan drinken. Niet te laat gemaakt want die dag erna moest ik om 6 uur 's ochtends opstaan want ik had een dagtour naar de Great Ocean Road. Het was een lange dag maar wat was dat mooi. Wilde Koala's gespot, gewandeld door het regenwoud en de 12 apostelen gezien. Na 14 uur kwam ik weer terug bij mijn hostel. Daar nog even gefacetimed met mama en Sanne en nog even gekletst met mijn kamergenoten. Op 12 maart ben ik naar Sorrento gegaan om te gaan snorkelen met dolfijnen, zeedraakjes en zeehonden. Wat was dat gaaf om van zo dichtbij dolfijnen in de oceaan te zien. Deze ervaring vergeet ik nooit meer. Mijn laatste volledige dag in Melbourne ben ik naar Brighton Beach geweest om naar de gekleurde strandhuisjes te kijken. 's Middags had ik een tour naar Philip Island. Daar hebben wij een koala mogen aaien, kangoeroes mogen voeren, een kleine rondleiding in de chocolade fabriek, een strandwandeling en 's avonds de pinguïn parade gezien op het strand. Na zonsondergang gaan de kleine pinguïns uit het water naar het land dat was leuk om een keer te hebben gezien.

14 maart was mijn vlucht naar Alice Springs. Ik vond het wel jammer om Melbourne te verlaten want daar voelde ik mij echt op mijn gemak en had nog zoveel niet gezien. Eind van de middag kwam ik aan bij mijn hostel in Alice Springs daar wachtte Vita al op mij want zij was eerder aangekomen dan mij. In de avond boodschappen gedaan en bij het hostel gekletst. De dag erna werden wij om 6 uur 's ochtends opgehaald om de 3 daagse tour te doen in 'The Outback'. Onze eerste stop was bij een kamelenboerderij daar hebben wij een korte kamelenrit gedaan. Na 5 uur rijden hadden we de rest van onze groep opgehaald op het vliegveld van Ayers Rock. Op ons kamp even geluncht en 's middags zijn we gaan hiken bij Katja Tjuta. In 35 graden en 1 uur hiken waren wij wel moe en zijn we daarna gaan afkoelen in het zwembad. Begin van de avond zijn we naar uluru gegaan om daar de zonsondergang te zien en om te eten. Terug op het kamp even bij een hoog uitkijkpunt naar de mooie sterrenhemel gekeken en daarna gaan slapen in onze swag in de buitenlucht. Dat was wel even raar maar voelde eigenlijk gewoon dat je in een tent sliep. Om kwart voor 5 ging de wekker weer, want we hadden een ochtend hike bij Uluru om de zonsopgang te kunnen zien en ook om de hitte voor te zijn. Na 2,5 uur te hebben gewandeld rondom Uluru hadden we daarna nog een korte hike met nog heel veel informatie over de geschiedenis van de Aboriginals. Eind van de middag zijn we doorgereden naar de Kings Cayon. Daar ons gesetteld om ons kamp en lekker gebarbecued. Vroeg slapen en weer onder de mooie sterrenhemel. De dag erna ging de wekker weer om 4 uur want gingen de langste en zwaarste hike om 6 uur 's ochtends doen zodat we de hitte voor zijn. Ook ging de berg om 9 uur 's ochtends dicht want de hitte zou boven de 40 graden gaan worden. Na 3,5 uur hiken hadden wij het toch mooi gedaan. In de middag zijn de 3 daagse mensen overgestapt van bus om terug te gaan naar Alice Springs. Na 3 seconden rijden moesten we al stoppen want de motor was over verhit. Toen stonden we midden in the outback een half uur stil en 40 graden. Toch kwamen we begin van de avond weer terug bij ons hostel. Even opgefrist en daarna zijn we in het centrum wat gaan eten. Ook was daar een karaoke avond en hebben wij daar ook aan meegedaan. Wat een leuke afsluiting om zo je trips af te sluiten met een geweldige groep.

Zondag 18 maart vloog ik terug naar Canberra om weer 2 dagen bij mijn gezin te zijn. Zondagavond had ik nog een familiedinner en heb ik officieel afscheid moeten nemen van de familie. Op maandag heb ik voornamelijk alles weer opnieuw ingepakt, kleren gewassen en afscheidscadeaus gemaakt. Later op de middag toen de kids weer thuis kwamen van school ben ik met het jongetje gaan tennissen op het tennisveld en ook even gefietst op de straat. Voor het eten nog met de kids en de nieuwe au pair even een spelletje gedaan.

Mijn allerlaatste dag in Australië heb ik lekker rustig aan gedaan en echt de laatste spulletjes ingepakt. Eind van de middag de cadeaus afgegeven en nog even lekker geknuffeld met de kids wat ga ik ze enorm missen. Om 6 uur was het dan echt tijd om afscheid te nemen. Eenmaal in het vliegtuig voor mijn eerste vlucht had ik het er wel moeilijk mee en wilde ik liever hier blijven.

Op woensdag 21 maart kwam ik dan rond de middag aan op het vliegveld in Düsseldorf. Daar stonden mam, pap, Regine, oma, Hem en mijn liefste vriendinnen Sanne en Yvet. Ook die heb ik zeker gemist hier. Als eerste ging ik naar mijn vader om de honden te zien en later thuis hebben we een lekker stukje Limburgse vlaai gegeten en heerlijk gekletst.

De afgelopen week heb ik weer zo snel mogelijk alles opgepakt en ben ik ook weer gaan handballen, ben op stap geweest met mijn vriendinnen en heb gelijk een gesprek gehad bij Toverland. Mag deze week alweer aan de slag. Na 1 week heb ik nog wel soms last van mijn jetlag maar alles voelt heel vertrouwd aan en ben ook wel blij om weer thuis te zijn :)

Dit was het dan weer, mijn Australië avontuur is helaas weer afgelopen maar wat een avontuur was dit. ik ben weer een ervaring rijker en wat heb ik genoten van dit. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt en ben verliefd geworden op het reizen. Ik kan niet meer wachten om weer andere avonturen aan te gaan in de toekomst.

Ik wil iedereen bedanken dat jullie mij bleven volgen. Mijn leven in Nederland gaat weer zoals vanouds.

Groetjes,

Hanneke

Reacties

Reacties

Toos en Peter

Hey Hanneke,
welkom terug! wat fijn om te horen dat je zo hebt genoten en wat heb je veel gedaan en gezien. Ook heel fijn dat het allemaal goed is gegaan. De tijd zal wel heel snel zijn gegaan met al die nieuwe mensen en indrukken. En nu dus weer hier aan de slag; heel veel succes ermee en hou je mooie australie momenten in herinnering.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!