hanneke-in-australie.reismee.nl

kerstmis & nieuwjaar

Hee allemaal,

Daar ben ik alweer met mijn 5de blog.

De laatste weken zijn weer aangebroken van mij au pair avontuur. Maar ook de eerste week van het nieuw jaar is aangebroken.

Voor iedereen nog een Gelukkig Nieuwjaar!

Even terug naar waar ik gebleven was, eind november op precies te zijn. Ja de tijd vliegt. In de laatste week van november heb ik weer wat extra gewerkt voor mijn trips. Ook heb ik al vliegtickets geboekt voor naar Nieuw-Zeeland.

De weken voor kerst stonden in het teken van lange dagen werken want de kinderen hadden vakantie en dan ook nog soms extra werk zoals poetsen of babysitten. Ook was het wk handbal begonnen dus dat betekende voor mij ’s nachts opstaan om te volgen. Samen met de kids heb ik in de eerste 2 weken leuke uitjes gemaakt naar dierentuin, dinosaurus meseum, trampoline indoorhal en ik ben 4 dagen naar Batemans Bay geweest met de opa en oma en de kids. Lekker uitwaaien en bruin worden op het strand.

In de week voor kerstmis hebben Teddy, Amy en ik de airbnb’s voor de oostkust ook geboekt. Tevens heb ik in die week kerstkado’s gehaald voor de familie. Mijn familie ging ook een paar dagen naar de kust dus had ik even relax time voor mijzelf en heb ik wat etra gewerkt en even lekker rustig aan gedaan om weer op te laden.

Omdat december nog geen dure maand is heb ik ook maar gelijk mijn eigen trips die ik alleen ga maken naar Melbourne en Uluru geboekt met verschillende tours. Ik ga ook met dolfijnen zwemmen J

Kerstmis

Ja en dan is het kerstmis en vier je het in Australië. Om eerlijk te zijn heb ik nooit het besef gehad dat het kerstmis was ondanks de decoratie. Het kwam meer omdat het hier zo warm is en je dus niet bedenkt dat het december is. Op kerstavond hadden we familiedinner bij de oom en tante. Na het dinner hadden we nog met de familie een lichtjestour gedaan in Jerrabomberra. We zijn met de auto’s langs de huizen gereden die helemaal versierd waren met kerstlichtjes.

Op 1ste kerstdag was het vroeg wakker worden en hebben wij de cadeautjes uitgepakt. De kids hebben zoveel cadeautjes gekregen dat we de komende weken wel zoet zijn om dingen te maken en mee te spelen. Ik heb van mijn familie birkenstocks gekregen en van Emma een kangoeroe magneet. Super lief! Mijn familie vond mijn cadeautjes ook gelukkig heel leuk dus voor mij weer een opluchting. Later in de ochtend is mijn gezin naar de opa en oma gegaan om met de hele familie de cadeautjes daar uit te pakken. In de middag hadden wij eten bij de zus van oma met de hele familie en kreeg ik nog een shirt en kleine douchegel, parfum etc. van de oma. ‘

Op 2de kerstdag hebben we lekker rustig aan gedaan en ’s middags kwam Amy en de familie om lekker en eenvoudig te gaan barbequen bij ons thuis. Het was zeer gezellig en een geslaagde kerst. Ook heb ik tussendoor met mijn lieve oma, papa, mama en vrienden gefacetimed.

Op 27 december zat ik hier alweer 5 maanden en zijn we met het hele gezin naar paddington 2 gegaan en lekker chinees gaan eten bij het meer.

De dagen voor nieuwjaar waren niet veel bijzonders en hebben we voornamelijk rustig aan gedaan en ben ik af en toe met Amy wat dingetjes gaan doen.

Nieuwjaar

De dag voor oudjaarsdag ben ik al naar Amy gegaan want we hadden de dag erna om 8 uur ’s morgens al de bus naar Sydney om daar oud op nieuw te vieren. Op oudjaarsdag dan eerst 3,5 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we rond half12 aan in Sydney. Wij zijn toen naar Teddy gegaan en hebben daar lekker aan het zwembad gezeten met champagne en even heerlijk gezwommen voordat we naar het centrum gingen. ’s Avonsds weer met de trein naar het centrum en daar hebben we om 9 uur al wat vuurwerk gezien want dat was voor gezinnen die niet tot 12 uur opbleven vanwege de kinderen. We hadden een feestje in het luna park (kleine pretparkje) onder bij de Harbour Bridge. We zijn even kind geweest en zijn in de draaimolen geweest. Om 12 uur was dan daar het moment: Happy 2018!

Wat een moment was dat. Toen besefte ik pas dat ik Sydney nieuwjaar vierde en ook wel een traantje gelaten van gemis. Om 5 uur ’s nachts hebben Amy en ik de bus weer terug naar Canberra gepakt. Om 9 uur thuis en dan een uurtje slapen want om 10 uur ’s ochtends was het nieuwjaar in Nederland. Daarna weer verder geslapen want waren zo moe maar het was zeker de moeite waard. Een dag die ik NOOIT meer zal vergeten.

’s Avonds ben ik weer terug naar mijn gezin gegaan en hebben wij eigenlijk niks meer gedaan en zijn we allemaal vroeg naar bed gegaan.

Vanaf nu staan weer mijn normale werkdagen voor de boeg. Nog 6 weken bij het gezin en dan kan ik ook Australië gaan ontdekken. De laatste dingetjes regelen zoals de auto’s en dan zijn wij ook helemaal klaar met boeken en regelen en kan het echte sparen voor de trips gebeuren.

Dit was alweer mijn 5de blog. Waarschijnlijk komt de 6de blog als ik al even aan het reizen ben maar dan zijn jullie weer op de hoogte wat er allemaal is gebeurd.

Fijn dat jullie nog altijd mijn blogs en social media volgen. Dat doet mij zeer goed. Nog even volhouden en dan ben ik over 2,5 maand weer terug in Nederland.

Tot snel!

Groetjes uit het warme Canberra,

Hanneke


Reacties

Reacties

Mam

Inderdaad Hanneke, het einde nadert, afscheid nemen zal dan moeilijk zijn. Maar ook weer een mooi vooruitzicht om verder te gaan met reizen. Het gaat allemaal goed komen. Veel succes met jou laatste weken bij jou gezin. Veel liefs van mam.?

Ria Donders

Mooi om te lezen Hanneke!
Werk ze nog, en daarna zeker enorm genieten van je trip!?
Groetjes uit het herfstachtige Nederland.??

Lily

Wat heb je weer veel meegemaakt.
Je geniet er wel van.
Nog succes gewenst met de laatste weken werken.
En een goede voorbereiding op je avontuur.
Groeten van
Lily

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!