hanneke-in-australie.reismee.nl

Sydney, Toernooi & 21 Birthday!

We zijn alweer bijna op de helft van mijn au pair avontuur want vliegt de tijd toch voorbij, maar ik kan ook niet meer wachten om te gaan reizen en meer van Australië te kunnen zien.

De afgelopen weken heb ik voornamelijk veel gewerkt en ook soms extra gewerkt bij andere families zoals babysitten of poetsen om extra geld te verdienen voor mijn trips. Ook heb ik leuke activiteiten gedaan met mijn hostkinderen en andere au pairs. Zoals shoppen, lunchen, filmavondjes, stapavondjes.

Ik ga voornamelijk vertellen over de dagen die een beetje anders zijn dan normaal want het is niet echt spannend wat ik elke dag doe want dat heb ik in mijn vorige blog een beetje verteld hoe mijn werkdagen eruit zien.

Op 7 september ben ik met Amy naar het War Memorial gegaan. Wat was dat mooi en interessant. Ik liep er natuurlijk weer wat sneller doorheen dan Amy want zij wilde alles lezen. Maar een ding wist ik niet dat Australië bij zoveel oorlogen betrokken was. Je werd er wel even stil van. Een echte aanrader als je in Canberra bent.

Op 11 september ben ik met een andere au pair gaan hiken bij de Telstra Tower/Black Mountain. Het viel helaas tegen het hiken maar toen wij de Telstra Tower in gingen en naar boven gingen was het uitzicht super mooi. Je kon echt alles van Canberra zien en de wijken stonden er ook bij.

Ook in de maanden september en oktober is hier in Canberra de Floriade. Daar ben ik een dag geweest met mijn vriendinnen Amy en Robin- Jess en een dag met mijn hostkinderen geweest. Met de kinderen zijn we in hun schoolvakantie geweest en hebben ze beide geld gekregen van hun oma om leuke dingen te doen op de Floriade. Emma wilde niet aan de activiteiten deelnemen dus heeft ze armbandjes gekocht en ik heb er een samen met Emma als vriendschap.

24 september was een dagje colorfest. Dat is een festival waar je helemaal onder de kleurenpoeder komt te zitten. Zie foto’s in het fotoalbum. Het was ondanks dat het klein was en toch veel kinderen evengoed gezellig met de Nederlandse meiden. Daarna ben ik bij Robin-Jess blijven slapen. Die dag erna ben ik met Robin-Jess naar het Tidbinbilla Nature Reserve. Het is een natuurpark waar de wilde dieren leven. Hier kan je ook koala’s spotten. Het was een zeer mooie plek om te wandelen en te bezichtigen.

Van 25 tot en met 8 oktober hadden de kinderen schoolvakantie dus dat betekent dat ik ze volle dagen heb. Behalve de dagen dat mijn hostparents vrij zijn. Een dag zijn we dus naar de Floriade geweest. Op woensdag hadden we in de ochtend een beetje relaxen en in de middag zijn we naar Robin- Jess gegaan en hebben de kinderen samen gespeeld. Donderdag ben ik een dagje met de kids en Richard naar Batemans Bay gegaan, dat is het dichtsbijzijnde strand vanuit Canberra. Nog 2 uur rijden. Het was een heerlijk dagje en lekker gewandeld op het strand met de tante, oom en de kinderen. De kinderen zijn ook het water in gegaan. Voor mij was het nog iets te koud. Ik heb daar heerlijk liggen zonnen met Jane (tante). Op vrijdag zijn we naar de bioscoop gegaan in Manuka en na de film hebben we samen met Kate gelunched. Na de lunch hebben wij waterpistolen gehaald en hebben we in de middag een watergevecht gehouden. Op zaterdag moest ik een half dagje werken en hebben we een beetje rustig aan gedaan want mijn hostfamilie ging voor een paar dagen naar de kust. Ik bleef thuis om zelf bij te komen, voor de honden te zorgen en zelf een dagje weg te gaan. Zaterdagavond ging ik naar Robin-Jess en kwamen met een spontaan idee om toch een dagtrip te maken naar Sydney. Dus vroeg naar bed en om 4 uur ’s nachts vertrekken met de bus. We waren zelfs bijna te laat door de zomertijd waar we niet aan hadden gedacht en de wekker niet mee werkte. Na 3 uur in de bus hebben gezeten waren we dan in Sydney. Eerst gingen we met de trein richting Bondi Beach. Dat is een van de populairste stranden van Australië. Daar heb ik ook mijn derde tattoo laten zetten samen met Robin-Jess. Zie foto.

Wanneer we klaar waren met de tattoo zetten zijn we naar het centrum gegaan en hebben we heerlijke gelunched bij het Opera House. Even daar rond gewandeld om het Opera House en de Harbour Bridge te bekijken en daarna met de veerboot naar Manly Beach. Daar was het erg druk en veel jazz muziek hoorde je. Dat kwam omdat het een lang weekend was en veel mensen dus vrij hadden. Na nog wat gegeten te hebben bij het treinstation zijn we ’s avonds weer terug gegaan met de bus richting Canberra. Wat een geslaagde dag.

In de tweede week vakantie had ik de maandag en dinsdag had ik nog steeds vrij en heb ik lekker een uitgerust. Op woensdag kon ik niet weg want Richard had mijn auto mee naar het werk dus kwam Amy met haar kinderen hierheen om gezellig met elkaar te spelen. Die dag was het ook goed weer en hebben we met zijn een watergevecht gedaan. Donderdag een relax dagje voor en heb ik mijn spullen ingepakt voor het weekend, want ik ga alweer naar Sydney. Maar dit keer met handbal want het hele weekend staat in het teken van de Seniors Nationals.

TOERNOOI

Vrijdagochtend vroeg vertrekken want om half 10 speelde we onze eerste wedstrijd. Vrijdag hadden we twee wedstrijden gespeeld tegen NSW en Nieuw- Zeeland. Helaas allebei verloren. Op zaterdag hadden wij ook twee wedstrijden dit keer tegen Victoria en West-Australië. Deze ook beide helaas verloren maar wel steeds met een paar doelpunten verschil. Zaterdagavond zijn we met het meidenteam en het jongensteam van ACT gaan eten bij het steakhouse. Zondag speelde we onze laatste wedstrijd tegen NSW alweer voor de vijfde plek. Helaas met 2 doelpunten verschil verloren. Maar de jongens hebben in de laatste seconden de bronzen medaille gewonnen van Queensland.

Ondanks dat we alle wedstrijden hebben verloren was een het zeer gezellig en sportief weekend. Ook zijn we nu beter op elkaar in gespeeld want dit toernooi was de eerste keer dat we met elkaar speelde. Wat heb ik genoten dat ik weer echt wedstrijden kon spelen.

Na het weekend begon mijn gewone werkweek weer en heb de kids weer naar school moeten brengen en halen en leuke dingen met ze doen na school. Deze week stond in het teken om spullen te halen voor Woody en mijn verjaardag. Op woensdag kreeg ik al een vervroegd verjaardagscadeau want ik had foto’s besteld voor op mijn kamer, om mijn kamer een beetje op te fleuren. Op donderdag was Woody’s verjaardag en heb ik zijn cadeau’s gegeven. Hij ging een dagje naar de dierentuin met Richard. ’ s Avonds kregen we als dessert bananensplit. Dat is traditie hier bij elke verjaardag binnen het gezin.

Op vrijdag was ik dan JARIG!! 21 JAAR! Je verjaardag vieren in Australië en dan ook nog 21 jaar worden. ’s Ochtends heeft mijn familie mij gefeliciteerd en heb ik van hun een ketting gekregen met een mens erop die staat voor reizen en geluk. Evengoed heb ik een beetje gewerkt die dag en heb ik de kids naar school gebracht en opgehaald. Nadat ik de kinderen heb opgehaald van school ben ik naar het postkantoor gegaan om mijn pakketje uit Nederland op te halen. Heel toevallig is die aangekomen op verjaardag. Daar zat mijn handbalsweater, nieuw psv-shirt, enkelbrace voor handballen en allemaal lekker eten wat ik mis uit Nederland. Thanks mama! J

Daarna heb ik alles klaargemaakt voor vanavond wat ik ging het vieren met mijn vriendinnen hier. Eerst hebben we het thuis gevierd en ’s avonds zijn we nog uitgeweest in Civic. Na een korte nacht moest ik zaterdag weer gewoon werken en hebben we lekker rustig aan gedaan want iedereen was moe. ’s Avonds ben ik weer met Robin- Jess uitgegaan in Civic want dit was haar laatste avondje uitgaan voordat ze vertrekt met reizen en als ze weer begin November terug gaat naar Nederland.

Op zondag lekker lang uitgeslapen en de hele dag niks gedaan. ’s Avonds hadden we weer familiedinner en hebben we Woody’s en mijn verjaardag voor de familie nog gevierd. Dat was het weekend weer en we zijn weer begonnen aan de normale werkweken.

Dit was ook het einde van mijn 3de blog. Hoop dat jullie weer een beetje bij zijn met wat ik doe en over een aantal weken komt weer de volgende blog met hopelijk weer nieuwe leuke tripjes of speciale dingetjes.

Lots of Love

Hanneke

PS zie rest van de foto's in het fotoalbum.

Reacties

Reacties

Mam

Alweer een heleboel gedaan zie ik, leuk zoals ik het allemaal zie van wat je allemaal schrijft. En inderdaad de helft er alweer bijna opzitten. Voor je het weet is het alweer voorbij. Geniet van alle dingen die je nog gaat beleven daar . Groetjes en dikke kus van mij.??

Albert=pap

Wat leuk , Hanneke. Allerlei losse berichtjes tussendoor en nu het hele verhaal compleet. Het verslapen kon ik niet helemaal plaatsen maar nu wel. Emmy en Lily waren al op de blog aan het wachten..... Werk ze en geniet verder en houd ons op de hoogte. Kus en....hald dich!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!