hanneke-in-australie.reismee.nl

Laatste weken Canberra & eerste week roadtrip

Hallo iedereen,

De 5de blog is er weer. Dit staat in het teken van mijn laatste weken als au pair bij mijn liefdevolle familie en mijn eerste week van mijn reisavontuur en dat was Nieuw-Zeeland. Ik schrijf nu wat meer de hoogtepunten en activiteiten die ik heb gedaan die anders zijn geweest.

In januari hadden de kids nog een maand vakantie en we waren bijna door al onze ideeën heen om wat te gaan doen. We hebben veel films gekeken thuis of in de bioscoop. In de vakantie zijn we naar het national museum van Australia gegaan, war memorial, speelparken,ijsjes gegeten, big splash (waterpark),reptile zoo, playdates met Amy’s kids en veel gezwommen en buiten gespeeld bij ons thuis.

Mijn familie is ook een weekje op vakantie geweest en had ik een week vrij. Ik moest thuis voor de dieren zorgen. Ik heb wel 4 dagen extra gewerkt voor extra geld voor mijn trips en ook om niet te vervelen of heimwee te krijgen. In die week is Kate’s vriendin Leah ook gekomen voor een paar dagen om voor de shop te zorgen dus was ook wel gezellig om niet steeds alleen thuis te zijn.

Op 26 januari was het Australia Day! Dat is een nationale feestdag en ‘s avonds ben ik met andere au pairs bij het meer gaan zitten en gezellig gekletst en geluisterd naar de muziek. Om 9 uur kwam er nog vuurwerk om het te vieren en de dag af te sluiten. Was super mooi en gezellig om mee te maken.

In de laatste week van januari ben ik langzamerhand mijn kamer gaan opruimen en spullen gaan weggooien.
Tussendoor heb ik mijn foto’s van de muur gehaald en in mijn fotoboek geplakt. Ook heb ik mijn laatste spulletjes voor de trip gehaald en was ik klaar om in te gaan pakken voor mijn trip.

Nou mijn laatste week is ook aangebroken. In het weekend ben ik nog een keer gaan stappen in Canberra om het leuk af te sluiten dit avontuur. Op zondag ben ik met een aantal au pairs naar een marktje in Kingston geweest en ‘s middags naar de Gibraltar Falls. Daar hebben we lekker in het zonnetje gezeten en gekletst. Die zondag was ook mijn laatste familie dinner voordat ik ga reizen en dat voelde wel raar. Op het einde had mijn hostdad Richard nog een mooi woordje gedaan en dat voelde heel goed. Na het familiedinner dan afscheid genomen van de opa,oma,ooms,tantes,neefjes en nichtjes. Heel veel knuffels en complimenten wat een topfamilie die ik enorm ga missen.

Mijn laatste week gingen de kinderen ook weer naar school na 2 maanden vakantie. Emma ging naar de andere school dus was het met ophalen wel even haasten om ze beide op tijd op te halen van school.

Op mijn allerlaatste werkdag ben ik met de kids na school een ijsje gaan eten in Kingston. Als avondeten hadden we pizza omdat het mijn lievelingseten is en gingen de pizza’s zelf maken. Na het eten ben ik met het gezin een filmpje gaan kijken en daarna mochten de kinderen nog bij mij slapen.

En dan is de dag daar om afscheid te nemen van het gezin maar gelukkig kom ik nog na mijn trips terug voor 2 dagen dus dan is het echte afscheid. Vandaar dat ik in de ochtend al afscheid van Richard en Kate heb genomen en ben ik met de kids naar de opa en oma gegaan. Om half 3 was het dan zover om ook afscheid te nemen van de opa en oma en de kids. Emma had het er wel moeilijk mee en dat vond ik niet leuk om te zien. Toen kwam pas het besef.

Om 3 uur ben ik met Amy met de bus naar Sydney gegaan en hebben wij daar geslapen. In de avond zijn we nog wat gaan drinken met Guusje.

Zondag morgen vroeg opstaan en op naar het vliegveld.
Woehoee onze roadtrip gaan nu eindelijk van start. Na 3 uurtjes vliegen kwamen we aan in Auckland. Gelijk onze auto opgehaald en boodschappen gedaan. Na 3 uur rijden door weer en wind en gevaarlijke wegen konden we ons airbnb niet vinden in het donker en kwamen wij terecht bij een bijbelschool. Die hebben ook nog geholpen om te zoeken maar om 12 uur ‘s nachts zeiden we dat het beter was om de dag erna te gaan kijken voor een sleutel. Dus mochten we bij hun in de gastkamer slapen.

Op maandagochtend hebben zij altijd een meeting waar iedereen komt en waar ze bidden en praten wat ze meegemaakt hebben dat was wel interessant om een keer mee te maken. Eind van de ochtend zijn we naar ons airbnb gegaan en hebben we ons gesetteld. In de middag even het dorpje ingelopen.

Dinsdag hadden we in de ochtend een rondleiding in en rondom de bijbelschool van een Nederlandse jongen die daar zit.
‘s Middags zijn we naar de stad Tauranga gegaan en hebben we daar wat rondgelopen en naar het strand gegaan om te kijken. Want het weer zat niet mee de komende dagen omdat er voordat we naar Nieuw-Zeeland kwamen een cycloon was geweest en nu was er steeds veel regen.

Woensdag zijn we naar Orakei Korako gereden maar helaas was daar het weer super slecht en zijn we alleen gaan kijken vanuit de andere kant, helaas. Daarna zijn we doorgereden naar de waitomo caves. Dat zijn grotten waar je met een bootje gloeiwormen gaat zien boven je. Helaas mocht je daar niet filmen of foto’s maken dus kan daar niks van laten zien.

Donderdag was het dan eindelijk droog en warm. In de ochtend ben ik naar de movieset van hobbit en Lord of the Rings gegaan. Daar heb ik een 2 uur durende tour gedaan. ‘s Middags zijn we naar Volcanic Valley en Wai-o-Tapu gegaan. Dat is een park met geisers en kraters het was heel mooi om een keer te zien maar die geur is niet te doen om door heen te wandelen.

Vrijdag was het nog steeds warm en droog en zijn we gereden na Hot Water Beach om lekker te relaxen op het strand. Dat is een speciaal strand want als je daar een gat graaft in het strand dan krijg je heel warm water vanwege iets van een vulkaan ofzo in de buurt. Eind van de middag weer 2,5 uur terug rijden en waren we terug in onze airbnb. ‘s Avonds lekker met een wijntje en een kaasplankje lekker wat voor ons zelf gedaan.

Zaterdag hebben we lekker rustig aan gedaan en lekker uitgeslapen. ‘s Middags zijn we nog even naar Tauranga gegaan en lekker een beetje rond gewandelt en gekletst en eind van de middag heerlijk bij onze airbnb gezeten.

Zondag was dan onze laatste dag in Nieuw-Zeeland en stond in het teken van opruimen en inpakken. Eind van de morgen zijn we vertrokken om terug naar Auckland te gaan om onze auto terug te brengen en onze vlucht terug naar Australië te pakken. We hebben ons 3,5 uur moeten vermaken op het vliegveld maar waren allemaal moe en konden vrij weinig doen dus waren blij toen we in het vliegtuig terug naar Australië zaten. Om 8 uur kwamen we aan in Brisbane en zijn we met een uber naar ons motel gebracht waar we de nacht zouden slapen.

Vandaag zijn we dan echt gestart met onze roadtrip aan de oostkust van Australië. We zijn ook alledrie weer blij dat we terug zijn in Australië dat voelt wel vetrouwder naar 6/7 maanden hier te hebben gewoond. Na onze auto opgehaald te hebben en naar onze airbnb zijn gereden. Hebben we de rest van de dag Brisbane ontdekt.

Nu hebben we ons dagje goed afgesloten en morgen/ komende weken staat er nog veel op de planning maar daar ga ik bij mijn volgende blog over vertellen. Nu zijn jullie weer op de hoogte van mijn avontuur.

Dankjewel dat jullie nog altijd met mij meereizen.

Over een maandje ben ik weer terug op Nederlandse bodem. Tijd vliegt voorbij als je het naar je zin hebt.

Love,
Hanneke

Ps foto’s en video’s zie je in het vakje bij foto’s. Enjoy!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!