hanneke-in-australie.reismee.nl

Handbal & Blue Mountains!

Hallo meereizigers,

Daar is die dan alweer, mijn 2de blog vanuit Australië.

Nou de tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Het is alweer bijna een maand geleden dat ik Nederland verliet voor het mooie Australië.

In de tussentijd is er alweer zoveel gebeurd. In een korte tijd heb ik al zoveel nieuwe Au Pairs ontmoet en waar ik al leuke dingen mee heb gedaan, zoals uitgaan of film kijken of gewoon een dagje lekker lunchen en de Mount Ainslee bewandelen.

Ik begin even met mijn taken wat ik doe in een gemiddelde week. Dit gaat pas vanaf deze week echt helemaal van start omdat mijn hostmom Kate deze week haar shop gaat openen en de afgelopen weken nog veel thuis was waardoor ik nog niet heel veel heb hoeven doen. Ook gaat mijn jongen vanaf vorige week weer halve dagen naar school en vanaf deze week weer hele dagen. Dus nu heb ik wat meer structuur in mijn leven en weet ik wanneer ik wat moet doen en wanneer ik bijvoorbeeld leuke dingen kan gaan doen met andere Au Pairs.

Mijn gemiddelde week ziet er als volgt uit:

Maandag- vrijdag:

7.00: opstaan

7.15: ontbijten

7.30: kinderen helpen met hun schooluniform en de haren doen van Emma.

8.15: De kinderen wegbrengen naar hun school.

9.15-14.00: huishoudelijke taken (vaatwasser in- uitruimen, wassen en de kamer van de kinderen schoonmaken) en ook heb ik dan vrije tijd om wat te gaan doen.

15.00: Kinderen zijn klaar op school en dan naar huis rijden

15.30: Kinderen hebben eigen tijd om wat te gaan doen.

16.30: huiswerk maken

17.30: de kinderen in bad doen

18.00: Avondeten (Mijn hostdad doet altijd koken)

19.30: Kinderen naar bed doen en daarna ben ik ook vrij.

Op vrijdag heeft Emma na school nog voetbaltraining. Op zaterdag moet ik ook vaker werken omdat ze beiden werken op zaterdag. Emma heeft op zaterdagmorgen voetbalwedstrijd en dan kan ik de rest van de dag wat leuks gaan doen met de kinderen.

Terug naar de dingen die ik al allemaal heb gedaan. Ik zou even starten met waar ik gebleven was en dat was op 4 augustus.

Dit was de dag dat ik voor het eerst alleen ging rijden want ik moest Kate en Edward afzetten op het vliegveld, want ze gaan naar Sydney voor een speciale hoofddokter om te kijken hoe het nu gaat met Edward. Helaas slecht nieuws. Het duurt 6 maanden voor volledig herstel. Dus de komende maanden goed uitkijken en hij mag niet klimmen. In de avond heb ik samen met Amy een filmavond gehad bij mijn thuis. Ook bleef ze gezellig slapen.

In het weekend ben ik met Richard en Edward naar het dal gelopen. Nou wat een goede work-out is dat. Het is wel gevaarlijk omdat wij niet op een bewandeld pad lopen en veel losse stenen liggen. Maar wat een mooi uitzicht vanuit het dal. Het was lekker rustig en heb rustig kunnen genieten. Ook heb in het weekend even met mijn lieve oma gebeld.

In de week van 7 augustus t/m 13 augustus.

Die maandag heb ik voornamelijk mijn taken uitgevoerd en in de nacht heb ik gefacetimed met mijn vader omdat hij jarig was. Op dinsdag ben ik met Edward, hun oma en Amalia (nichtje) naar het oude parlement huis gegaan. Het was interessant om een keer van binnen te zien.Ook had in die avond mijn allereerste handbaltraining hier in Canberra. Ja ook hier kan ik mijn passie niet laten gaan. Ik ben zo blij dat ik hier ook kan blijven spelen en dat ik fit blijf voor ik weer terug kom naar Nederland. Hier gaat het wel iets anders aan toe want het is niet zo fysiek wat wij gewend zijn in Europa dus ik moest mij af en toe wel inhouden. Ook moet ik even de Engelse termen gaan leren. Op woensdag heb ik samen met Edward arretjescake gemaakt. Iedereen was heel nieuwsgierig en ze hebben gelijk geproefd. Ze vonden het heerlijk en voor herhaling vatbaar. Op vrijdag 11 augustus heb ik een dagje vrij gekregen omdat ik de hele week veel thuis ben geweest en niet weg kon omdat er geen auto ter beschikking was. Ik heb toen afgesproken met een andere Nederlandse Au Pair om samen te gaan lunchen in het centrum. Na de lunch zijn we samen de Mount Ainslee gaan bewandelen. Nou sorry maar hiken is echt niks voor mij. Het uitzicht is super mooi (zie foto’s). ’s Avonds ben ik uitgeweest met Amy, Antonia en Chiara (allemaal Au Pairs). De rest van het weekend heb ik voornamelijk rustig aan gedaan en genetflixd. Op zondag heb ik even wat gekocht om mijn Nederlandse programma’s te kunnen blijven volgen.

In de week van 14 t/m 20 augustus.

Mijn hostfamily is erg nieuwsgierig naar Nederlandse woorden dus hebben we soms dat ik woorden moet vertalen en proberen hun het na te praten. Emma is er best goed in. Op dinsdag was de dag dat ik mijn eigen auto krijg zodat ik niet meer thuis vast zit en nergens naar toe kan. Want ik woon overal ver vandaan dus kan niet ergens naar toe lopen of met de fiets gaan. Ik heb gelijk geoefend en het is een hele fijne auto om in te rijden. In de avond had ik weer mijn handbaltraining. Dit keer waren er niet genoeg meiden en deden we de teams mixen. Na een uur vroegen de jongens of ik met nog een andere Au Pair wilde blijven om met hun mee te spelen. Nou dat ging er veel sneller en fysieker aan toe, maar dat is wel wat ik gewend ben in Nederland. Na een lange maar vermoeiende wedstrijd was ik wel moe.Op woensdag ben ik met Amy gaan shoppen in het centrum. We hebben kampeerspullen moeten kopen omdat we in het weekend gingen kamperen in de Blue Mountains met een aantal andere Au Pairs. Op donderdag heb ik niet veel gedaan en heb ik vooral even bijgekomen vanalles en lekker netflixen.

Op vrijdag was de grote dag dat we naar de Blue Mountains gingen. Een uur later dan afgesproken en van 7 naar 4 Au Pairs gegaan, zijn we eindelijk vertrokken naar de Blue Mountains. Bij aankomst hebben wij gelijk boodschappen gedaan voor het hele weekend. ’s Avonds hebben we gebarbecued in een park waar je gratis kan barbecueën. Daarna zijn we naar onze eerste kampeerplek gereden. Na een koude nacht en weinig slaap zijn we naar de Three Sisters gereden en hebben we daar even een korte hiking gedaan. Na de eerste hike hebben we de Grand Cayon walk gedaan. In totaal hebben we 3,5 uur gehiked. Het was zwaar maar zeker de moeite waard. Ook heb een blessure eraan over gehouden, kuitspier overbelast dus de komende weken even rust houden. In de middag zijn we naar ons tweede kampeerplek gereden en hebben we lekker uitgerust en zijn we naar een klein café gegaan. In de avond hebben we pasta gekookt op ons kampvuur en later in de avond hebben wij samen met onze buurman liedjes gezongen en hij speelde gitaar. De nacht was nu minder koud en hebben we beter geslapen. Op zondag morgen alles opgeruimd en een laatste hike gedaan bij de watervallen van 1,5 uur. Daarna was het weer tijd om naar huis te rijden. Bij thuiskomst kon ik gelijk aanschuiven bij het familie dinner wat wij elke zondag hebben.

Dat was die dan alweer mijn tweede blog vanuit Australië en zijn jullie weer op de hoogte wat ik allemaal heb gedaan in de afgelopen weken.

Zie foto's in foto album!

Groetjes vanaf de andere kant van de wereld,

Hanneke

Reacties

Reacties

Toos

He Hanneke, hebben ze nog een au-pair nodig.....

Albert

Goed gedaan, Hanneke!

Tiny

Zou ik ook wel willen doen. Maar ja het vliegen!? Ga jij maar lekker zo door , gaat prima zo te horen. Fijn voor jou Hanneke .

Lily

En wat vond je van The Three Sisters?
Wat knap van al die wandelingen Mooi is het, niet waar?
leuk dat je daar kunt handballen Maar nu rustig aan.
Bert en ik zijn nu weer bij van onze jetlag. Het duurde ongeveer een week voor we weer in het Hollandse ritme waren. Geniet verder!!

Toos en Peter

Hey Jarige Hanneke,
(nog) van harte gefeliciteerd meid met je 21e verjaardag! en dat aan de andere kant vd wereld. HiephiepHoera! een hele fijne dag (of inmiddels avond/nacht?).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!