hanneke-in-australie.reismee.nl

laatste week in Nederland & Eerste week in Canberra

Hallo meereizigers,

De laatste week voor het vertrek. Dinsdag 18 juli had ik mijn afscheidsfeestje. Het was een zeer leuke en gezellige avond. Lieve vriendinnen bedankt voor jullie mooie speech aan abc. Iedereen die even langs is gekomen wil ik graag bedanken. De laatste dagen stonden in het teken van afscheid nemen en het inpakken van mijn kleren, cadeautjes voor mijn hostfamily en mijn andere spullen. In het weekend heb ik mijn tas en koffer ingepakt. Nou dat was mij toch een gedoe en ik moest helaas ook keuzes maken. Ik wilde weer eens te veel meenemen zoals elke vrouw denk ik wel heeft :)

De laatste dag van dit jaar in Nederland ben ik met mijn lieve vriendinnen nog naar de Tilburgse kermis gegaan. (roze maandag) Het was een gezellige en leuke afscheidsactiviteit.

The final day to fly to Canberra. Ik heb nog heerlijk uitgeslapen want in het vliegtuig kan ik toch niet slapen en net zo was het. In de middag ben ik bij mijn vader geweest en heb ik afscheid genomen van mijn lieve honden en mijn vader. Wat ga ik ze missen. Eind van de middag was het tijd om naar Düsseldorf te gaan. Bij het inchecken van mijn koffers kwamen in een keer mijn vriendinnen tevoorschijn als verrassing. Na een heerlijke starbucks was het dan echt tijd om afscheid te nemen.

De vlucht naar Dubai was niet zo erg. In Dubai was ik wel een verdacht persoon ben 2x naar het hokje moeten gaan om te controleren. Ook zat ik 2 uur te wachten in de verkeerde gate. Ja, that's me! Gelukkig is het allemaal goed gekomen en de vlucht van Dubai naar Melbourne was zo lang en daarna moest ik nog een keer vliegen naar Canberra, gelukkig maar 1 uurtje.

In Canberra stond Kate (hostmom) al te wachten op mij om naar hun huis te gaan waar ik 6 maanden zou verblijven. Op de weg richting huis heb ik gelijk wilde kangaroes gezien. Het was echt leuk om ze in het echt te zien. Het is een echt typisch Australisch huis midden in the outback. Zie foto hieronder als mijn uitzicht vanuit de woonkamer. Ik heb gelijk hun oma en het jongetje Edward/Woody ontmoet. In de middag heb ik het meisje mee opgehaald van school. ' s Avonds heb ik mijn hostdag Richard ontmoet. Wat een relaxen mensen. Op donderdag ben ik vroeg naar bed gegaan omdat ik niet veel had geslapen in het vliegtuig en ook wat last had van een jetlag. Vrijdag was evengoed mijn rustdag en heb ik een beetje kunnen uitslapen.

Op zaterdag ben ik naar Amy gegaan (Een Nederlandse Au Pair die ik via de organisatie in Nederland al heb ontmoet en ook in Canberra woont). Eind van de middag hadden we ook een BBQ in het park met andere Au pairs om elkaar te leren kennen. In de avond zijn we weer terug gegaan naar het gezin van Amy. Bij haar hostfamily hadden ze Christmas in july. Dat doen meerdere gezinnen omdat het met kerstmis niet echt als kerstmis voelt en gaan de mensen eerder naar het strand. In de avond ben ik samen met Amy en andere au pairs op stap gegaan. Na een korte nacht heb ik nog even gefacetimed met Yvet en Sanne. Daarna ben ik weer terug gegaan naar mijn hostfamily omdat een familiedinner op te planning staat. Dit doen ze elke zondag om elkaar weer te zien. Ik heb dus alle broers en zussen, neefjes en nichtjes ontmoet van Richard zijn kant omdat Kate uit Engeland komt.

Maandag begon dan mijn eerste werkweek. Deze week krijg ik alles aangeleerd wat ik moet doen in het huis en wat de kinderen allemaal doen. Op maandag heb ik nog veel met de jongen gepuzzeld en gespeeld met de lego. Hij gaat nog niet naar school omdat hij op vakantie uit een boom is gevallen en nu wat gebroken heeft in zijn schedel en een flinke hersenschudding heeft opgelopen.

Op dinsdag ben ik met Edward, Nanny (oma), neefje en nichtjes naar de Art Gallery geweest. In de middag zijn we ook de hele tijd bij het huis van Nanny gebleven. Nadat wij emma hebben opgehaald van school hebben we samen gevoetbald. Dat was erg leuk en veel gelachen.

Vandaag was de dag dat ik ging leren rijden aan de linkerkant. Dit ging ik samen met de opa doen. Het ging supergoed. Op het begin was het wel even wennen en is het echt raar om aan de andere kant te zitten en met parkeren is het alleen wat lastig. Vrijdag ga ik weer opnieuw rijden om naar de andere kant van Canberra te rijden.

Deze week heb ik nog niks gepland maar misschien ga ik weer wat leuks doen met andere Au pairs.

Ik begin het hier echt naar mijn zin te krijgen en leer elke dag wat bij en er gaan nog leuke dingen gebeuren. Ik kan niet wachten. Natuurlijk mis ik mijn leven in Nederland een beetje want ik mis ook daar leuke activiteiten zoals nu KVW week in mijn dorp.

Nou dit was dan de eerste blog in het verre Australia. Tot de volgende blog!

Greetz,

Hanneke

Reacties

Reacties

Albert

Hanneke, leuk om je levenservaring zo te volgen. Na allerlei vakantie-ervaringen komt ook het werk. Geniet er van...

Gert

Leuk te lezen wat je doet en bezig houdt. Mooie en leerzame tijd gewenst!

Toos en Peter

Hey Hanneke, wat heb je al veel gedaan, gezien en geleerd in een week tijd! (links rijden, koken? )Leuk verhaal en we kijken al uit naar je volgende avonturen met je nieuwe familie en je collega au-pair's.
Hou je haaks, veel plezier en "werk ze"! zn duwen he, je weet wel...

May

Leuk om te lezen allemaal meis! Een hele mooie ervaring zeg! Heel veel plezier. ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!